Ελληνική Ευαγγελική Εκκλησία
Νίκαιας
 
 

Ελληνική Ευαγγελική Εκκλησία Νίκαιας

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς

Ποιος ορίζει τα εθνικά σύνορα της Ελλάδας;

E-mail Εκτύπωση

Τις τελευταίες εβδομάδες, ιδιαίτερη ανησυχία έχουν προκαλέσει στην Ελλάδα οι συνεχείς δηλώσεις αμφισβήτησης της Συνθήκης της Λωζάνης από Τούρκους κυβερνητικούς αξιωματούχους και ιδίως από τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, Πρόεδρο της Τουρκίας.

Η σημασία της Συνθήκης της Λωζάνης

Η Συνθήκη της Λωζάνης ήταν συνθήκη ειρήνης που έθεσε τα όρια της σύγχρονης Τουρκίας. Υπογράφτηκε στη Λωζάνη της Ελβετίας στις 24 Ιουλίου 1923 από την Ελλάδα, την Τουρκία και τις άλλες χώρες που πολέμησαν στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο και τη Μικρασιατική εκστρατεία (1919-1922) και συμμετείχαν στη Συνθήκη των Σεβρών, συμπεριλαμβανομένης και της ΕΣΣΔ που δεν συμμετείχε στην προηγούμενη συνθήκη.

Η σημασία της Συνθήκης της Λωζάνης για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις

Η Συνθήκη της Λωζάννης είναι ο πυλώνας πάνω στον οποίο οικοδομήθηκαν οι ελληνοτουρκικές σχέσεις τον τελευταίο αιώνα. Υπογράφηκε στις 24 Ιουλίου 1923 από την Ελλάδα, την Τουρκία και τις άλλες χώρες που πολέμησαν στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο και κατήργησε την Συνθήκη των Σεβρών, η οποία είχε δημιουργήσει την Ελλάδα των «δύο ηπείρων και των πέντε θαλασσών».

Οι δηλώσεις Ερντογάν

Η Συνθήκη της Λωζάνης δεν είναι «ιερό κείμενο», ούτε «ιερό βιβλίο» που δεν μπορεί να τεθεί προς συζήτηση, δήλωσε ο πρόεδρος της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν,προσθέτοντας ότι «θα εργαστούμε για να εξασφαλίσουμε το καλύτερο». «Πριν από την ίδρυση της Δημοκρατίας είχαμε τρία εκατομμύρια τετραγωνικά χιλιόμετρα και αυτά μειώθηκαν σε 780.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα. Όταν αναφέρθηκα στη Λωζάνη κάποιοι ενοχλήθηκαν. Γιατί ενοχλείστε; Με την Λωζάνη από τρία εκατ. τετραγωνικά χιλιόμετρα περιοριστήκαμε σε 780.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα. Μας πήραν εδάφη που ήταν δίπλα μας και κάποιοι ήταν ικανοποιημένοι με αυτό. Χάνεις και λες ότι είσαι "επιτυχημένος"», είπε επίσης ο κ. Ερντογάν, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ.

«Στον αναθεωρητισμό που διατυπώνεται κατ’ επανάληψη από την τουρκική ηγεσία, η Ελλάδα αντιπαρατάσσει την προσήλωσή της στη διασφάλιση της διεθνούς νομιμότητας, της ειρήνης και της σταθερότητας. Δηλώσεις αμφισβήτησης της Συνθήκης της Λωζάνης είναι απαράδεκτες» ανέφερε ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών Στράτος Ευθυμίου απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφων.

To τι θα γίνει στο μέλλον μόνο ο Θεός το γνωρίζει.

Τι λέει η Αγία Γραφή για τη χάραξη των συνόρων;

Στον Άρειο Πάγο, ο Απόστολος Παύλος διακήρυξε: «24 Είναι ο Θεός που δημιούργησε τον κόσμο κι όλα όσα υπάρχουν σ’ αυτόν. Ως Κύριος του ουρανού και της γης, δεν κατοικεί σε χειροποίητους ναούς, 25 ούτε υπηρετείται από χέρια ανθρώπινα σαν να ΄χε ανάγκη από κάτι, αφού αυτός είναι που δίνει σε όλα ζωή και πνοή και τα πάντα. 26 Δημιούργησε από έναν άνθρωπο όλα τα έθνη των ανθρώπων και τους εγκατέστησε πάνω σ’ όλη τη γη, και όρισε πόσον καιρό θα υπάρχουν και μέσα σε ποια σύνορα θα κατοικούν». (Πράξεις 17:24-26)

Προσέξτε τι αναφέρει ο απόστολος Παύλος: ο Θεός κανόνισε τα έθνη να είναι χωρισμένα, κανόνισε για πόσο καιρό να είναι χωρισμένα, και που να κατοικούν, για ένα σκοπό και μόνο: να εκζητούν τον Θεό. Ο Θεός έθεσε όρια πάνω στα έθνη, ώστε τα έθνη να Τον εκζητήσουν.

Ο κατάλογος των εθνών στην Αγία Γραφή

Το δέκατο κεφάλαιο της Γενέσεως αποτελεί το οικογενειακό δέντρο της ανθρωπότητας και των εθνών! Σχολιάζοντας αυτό το κεφάλαιο, ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ είπε, «Εξετάζοντας τις ιστορικές αναφορές των εθνών, αντιλαμβανόμαστε πως μέσω του Μωϋσή ο Θεός μας αποκαλύπτει πολλά για την εξέλιξη του ανθρώπου. Γνωρίζουμε αυτά τα πράγματα, επειδή ο Θεός επέτρεψε να γνωρίζουμε όσα η επιστήμη και η έρευνα από μόνη της δεν μπορεί να μας πει». Ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ το αναφέρει αυτό επειδή δεν διασώζεται κανένας παρόμοιος κατάλογος εθνών.

Μέσω της γενεαλογίας του δεκάτου κεφαλαίου της Γενέσεως, ο Ισραήλ γνωρίζει σε ποιο γενεαλογικό δένδρο βρίσκεται ο ίδιος, αλλά και τα άλλα έθνη. Εδώ έχουμε λοιπόν την δημιουργία των εθνών. Στο κεφάλαιο 11 έχουμε την διαίρεση τους.

Ο σκοπός του Θεού μέσα από την επαναχάραξη των συνόρων

Εν μέρει εξηγείται στο κεφάλαιο 10 και τι έγινε στο κεφάλαιο 11, με τον πύργο της Βαβέλ. Το συγκεντρωτικό πνεύμα που εκδηλώθηκε στον Πύργο, δεν ήταν πρόσφορο περιβάλλον για την εκζήτηση του Θεού. Ο διασκορπισμός, τα χρονικά, γεωγραφικά και γλωσσολογικά όρια, μπορούν να αποτελέσουν κίνητρα επιστροφής στον Θεό. Κατ΄αυτόν τον τρόπο, η οριοθέτηση των εθνών, είναι παράλληλη με την κατάρα του θανάτου πάνω στον άνθρωπο που επιβλήθηκε από τον Θεό προς τον άνθρωπο, μετά το προπατορικό αμάρτημα. Δηλαδή, οτιδήποτε συμβάλλει στην ανθρώπινη συναίσθηση και συνειδητοποίηση της αμαρτίας, βοηθά τους ανθρώπους να συνετιστούν και μετανοήσουν, καθώς το Άγιο Πνεύμα εργάζεται στη ζωή τους.

Ο Απόστολος Παύλος λίγα εδάφια αφότου πει στους Αθηναίους ότι ο Θεός ορίζει τα σύνορα των εθνών και όχι μόνο, τους φέρνει προ των ευθυνών τους λέγοντας: «30 Ο Θεός παρέβλεψε τα χρόνια της άγνοιας· τώρα όμως απαιτεί απ’ όλους τους ανθρώπους σε κάθε τόπο να μετανοήσουν, 31 γιατί έχει καθορίσει μια μέρα που θα κρίνει την οικουμένη με δικαιοσύνη, μέσω ενός ανδρός που τον έχει ορίσει γι’ αυτό το σκοπό. Κι έδωσε βέβαιη απόδειξη σε όλους, ότι αυτός θα είναι ο κριτής, ανασταίνοντάς τον από τους νεκρούς». 32 ΄Οταν εκείνοι άκουσαν για ανάσταση νεκρών, άλλοι κορόιδευαν κι άλλοι έλεγαν: «Θα μας τα ξαναπείς μιαν άλλη φορά». (Πράξεις 17:24-26,28-31)

Εμείς άραγε θα Τον κοροιδέψουμε και απορρίψουμε, θα εκζητήσουμε τον Θεό μέσω της Αγίας Γραφής ή θα προσπεράσουμε και αυτή τη πρόσκληση του Θεού;

Συνεπώς, ο Θεός ορίζει τα εθνικά σύνορα μας, καθώς και των όμορων εθνών. Εκείνος είναι ο απόλυτα κυρίαρχος των εθνών, Εκείνος που κινεί την καρδιά των βασιλιάδων σαν των νερών τα ρεύματα (Παροιμίες 21:!) και επιτρέπει ή προκαλεί γεγονότα και καταστάσεις, ώστε να Τον εκζητούμε περισσότερο. Αυτή είναι και η μόνη μας παρηγοριά. Η παρηγοριά μας, δεν βρίσκεται δυνατές ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις που μπορούν να απαντήσουν σε κάθε πρόκληση, σε κάθε απειλή, κάθε μέρα, στη στεριά, στον αέρα και στη θάλασσα. Δεν υπάρχει ανθρώπινη εγγύηση για τη διατήρηση της εθνικής κυριαρχίας και της εδαφικής ακεραιότητας της πατρίδας μας. Ούτε η εγγύηση μας είναι σε κάποιον άγιο ή την Παναγία που σύμφωνα με οράματα προστατεύει τη πατρίδα μας. Όσοι αγαπάμε τον Αιώνιο Τριαδικό Θεό και πιστεύουμε ότι ο Χριστός είναι ο Υιός του Θεού, εμπιστευόμαστε Εκείνον που στον Άγιο Λόγο Του, την Αγία Γραφή μας λέει μέσω του δούλου Του Δαβίδ, ότι ο άγγελος Του στρατοπεδεύει ολόγυρα σ’ εκείνους που τον σέβονται και έχει τη δύναμη να μας γλιτώνει από κάθε αντιληπτό και μη σε εμάς κίνδυνο (Ψαλμός 37:4). Σε μία εποχή όπου τόσα σύνορα εθνών αλλάζουν μήνα με το μήνα, η μόνη μας παρηγοριά είναι ότι ο Αιώνιος Τριαδικός Θεός μας διαφυλάττει σαν τη κόρη του ματιού Του (Ζαχαρίας 2:8).