Ελληνική Ευαγγελική Εκκλησία
Νίκαιας
 
 

Ελληνική Ευαγγελική Εκκλησία Νίκαιας

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς
Mόνο η πίστη στον Χριστό

Πώς σώζονται οι αμαρτωλοί άνθρωποι; Η απάντηση της Αγίας Γραφής είναι μόνο διά πίστεως. Η σωτηρία, αποδοχή και δικαίωση από τον Θεό δεν επιτυγχάνεται με ανθρώπινες προσπάθειες, ούτε αποτελεί επιβράβευση των ανθρώπινων επιτευγμάτων και καλών πράξεων. Είναι η πίστη, δηλαδή η εμπιστοσύνη του ανθρώπου στο έργο και το πρόσωπο του Χριστού, που αποτελεί το δρόμο και το μέσο της σωτηρίας. Το δόγμα της δικαίωσης διά της πίστεως αποτελεί το διακριτικό στοιχείο και την αιχμή του θεολογικού δόρατος για την Ελληνική Ευαγγελική Εκκλησία, καθώς αποτελεί τη βασικότερη ίσως διαφορά της με τις υπόλοιπες Χριστιανικές εκκλησίες και ομολογίες.

Ο αναλλοίωτος Θεός

Ζούμε μια καθημερινή αλλαγή. Ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια η ζωή των Ελλήνων έχει αλλάξει σημαντικά, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Οι καταστάσεις αλλάζουν, το περιβάλλον αλλάζει, αλλά και εμείς οι άνθρωποι αλλάζουμε. Γεννιόμαστε, μεγαλώνουμε, γελάμε, κλαίμε, μαθαίνουμε, κάνουμε λάθη, διορθωνόμαστε, αλλάζουμε, γινόμαστε ή θέλουμε να γινόμαστε καλύτεροι, ωριμότεροι, ηθικότεροι και εξυπνότεροι. Σε μία εποχή όπου τα πάντα αλλάζουν από στιγμή σε στιγμή, υπάρχει κάποιος που δεν αλλάζει ποτέ, που είναι αναλλοίωτος, η μόνη σταθερά σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο κόσμο. Ο Θεός ποτέ δεν αλλάζει, αλλά μένει αναλλοίωτος σε όλα του. Για αυτό και μπορούμε να Του εμπιστευτούμε τις ζωές μας.

 

 

Μεταμορφώνοντας τις ζωές μας

Θέλεις να αλλάξεις, αλλά δεν ξέρεις πώς; Έχεις δοκιμάσει διαφορετικές συμβουλές, μεθόδους και προγράμματα, αλλά δεν μπορείς να προβείς σε εκείνες τις αλλαγές που θα φέρουν την προσδοκώμενη χαρά, ειρήνη και ευτυχία στη ζωή σου; Πόσες φορές δεν έχουμε προσπαθήσει ανεπιτυχώς να αλλάξουμε; Γιατί ενώ θέλουμε να αλλάξουμε, οι προσπάθειες μας αποτυγχάνουν; Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να κάνουμε ό,τι κάνουμε και να περιμένουμε να αλλάξουμε. Η μεταμόρφωση των ζωών μας απαιτεί μία ριζική εσωτερική αλλαγή που γίνεται δυνατή μόνο όταν διά πίστεως εμπιστευόμαστε πλήρως τον Ιησού Χριστό. Όταν ο Χριστός έρχεται στη ζωή μας δεν μας σώζει απλώς από την ποινή της αμαρτίας μας. Μας ανοικοδομεί ολοκληρωτικά, αγγίζοντας και μεταμορφώνοντας κάθε πτυχή της ζωής μας.

 

Επιβιώνοντας στη Βαβυλώνα: Πώς να βγάλεις το καλύτερο από μία κακή κατάσταση;

Ένα από τα πλέον αγαπημένα εδάφια των πιστών Χριστιανών βρίσκεται στο 29ο κεφάλαιο του βιβλίου του προφήτη Ιερεμία και στο εδάφιο 11, όπου ο Θεός λέει στον λαό Iσραήλ που είναι αιχμαλωτισμένος στη Βαβυλώνα από τον βασιλιά Ναδουχοδονόσορ «Ξέρω πολύ καλά τα σχέδια που έχω κάνει για σας. Θέλω την ευημερία σας και όχι την καταστροφή σας· θέλω να σας χαρίσω το μέλλον που εσείς ελπίζετε». Προκειμένου όμως να μελετήσουμε σωστά αυτό το εδάφιο πρέπει να το ερμηνεύσουμε μέσα στο ιστορικό και θεολογικό πλαίσιο που έχει γραφτεί. Το συγκεκριμένο εδάφιο αναφέρεται σε μία συγκυρία όπου ο λαός του Ισραήλ νιώθει εγκλωβισμένος στη Βαβυλώνα. Ο Θεός τους στέλνει μία επιστολή, μέσω της οποίας τους δίνει ένα μήνυμα ελπίδας. Παράλληλα όμως τους αναλύει πώς θα πρέπει να αντιδράσουν για όσο χρονικό διάστημα θα παραμένουν στη Βαβυλώνα. Τους ξεκαθαρίζει ότι δεν τους έχει ξεχάσει και τους ανακοινώνει ότι έχει ένα υπέροχο σχέδιο για αυτούς. Μέσα από το κεφάλαιο αυτό μπορούμε να αντλήσουμε πολλές πρακτικές εφαρμογές και για εμάς σήμερα, οι οποίες θα φανούν πολύ χρήσιμες όχι μόνο στην καθημερινότητα μας, αλλά και στις δύσκολες καταστάσεις που βιώνουμε.

To Άγιο Πνεύμα

Υπάρχουν πολλές λανθασμένες ερμηνείες περί του Αγίου Πνεύματος. Κάποιοι βλέπουν το Άγιο Πνεύμα ως κάποια μυστική δύναμη ή τη θεία δύναμη που βρίσκεται σε ενέργεια. Άλλοι αντιλαμβάνονται το Άγιο Πνεύμα ως απρόσωπη δύναμη την οποία ο Θεός διέθεσε στους μαθητές του Χριστού. Η Αγία Γραφή αναφέρει ότι το Άγιο Πνεύμα είναι το τρίτο πρόσωπο της Αγίας Τριάδας. Είναι ομοούσιο με τα πρόσωπα του Πατρός και του Υιού και κατά το Σύμβολο της Πίστεως «συνπροσκυνείται και συνδοξάζεται» με τον Πατέρα και με τον Υιό, ίσο κατά τη λατρεία και την τιμή. Στην Αγία Γραφή αποκαλείται ως «Παράκλητος», ο οποίος θα έλθει να αντικαταστήσει τον Ιησού Χριστό. Στη σειρά αυτή θα αναλύσουμε το πρόσωπο, τον πολύ σημαντικό ρόλο και την μοναδική αποστολή του Αγίου Πνεύματος.

Όχι πια δικαιολογίες

Οι άνθρωποι ήμαστε πολύ καλοί στο να βρίσκουμε δικαιολογίες. Αναφορικά με τη σχέση μας με τον Θεό, βρίσκουμε χίλιες-δυο δικαιολογίες προκειμένου να μην αποκτήσουμε μία προσωπική σχέση και επαφή με τον Θεό, πρωτίστως επειδή δεν θέλουμε κάποιος να μας λέει τι να κάνουμε και πώς να ζούμε τις ζωές μας. Όσοι έχουμε μία προσωπική σχέση με τον Θεό, πολλές φορές προσπαθούμε να δικαιολογήσουμε την έλλειψη διάθεσης και θέλησης προκειμένου να μην ακολουθήσουμε πλήρως τον Θεό και να μην υποταχτούμε στις εντολές Του, βασίζοντας τις ζωές μας στις υποσχέσεις Του. Ως αποτέλεσμα, δεν μελετούμε την Αγία Γραφή όσο θα έπρεπε, δεν προσευχόμαστε και συμπροσευχόμαστε όσο χρειαζόμαστε, δεν αγαπούμε όπως ο Θεός μας αγαπά, υπακούμε στις εντολές που μας συμφέρουν και βολεύουν και δίνουμε στον Θεό ό,τι περισσεύει από τον χρόνο και την ενέργεια μας. Ο Αριστοτέλης δίδαξε ότι «προφάσεως δείται μόνον η πονηρία», ενώ ο σατιρικός συγγραφέας Ανδρέας Λασκαράτος είπε «Όποιος θέλει, βρίσκει καιρό. Όποιος δεν θέλει, βρίσκει πρόφαση». Ο Αβραάμ Λίνκολν είπε πως «Μπορούμε να ξεγελάσουμε όλους τους ανθρώπους μερικές φορές, μερικούς ανθρώπους όλες τις φορές, αλλά δεν μπορούμε να ξεγελάσουμε όλους τους ανθρώπους όλες τις φορές». Θα πρόσθετα ότι δεν μπορούμε ποτέ να ξεγελάσουμε τον Θεό. Είναι καιρός λοιπόν να αφήσουμε στην άκρη τις δικαιολογίες, να αναλογιστούμε την αιωνιότητα, να ζήσουμε το σήμερα χωρίς να καταστρέψουμε το αύριο, να αγαπήσουμε τον Δημιουργό Θεό πάνω από κάθε πρόσωπο και πράγμα, να Τον εμπιστευτούμε απόλυτα και να Τον υπακούσουμε χωρίς όρους και όρια, επειδή είναι κυρίαρχος, μπορεί να καλύψει τις πιο μύχιες επιθυμίες της καρδιάς μας και μας αγαπάει όσο κανείς.

Υπερνικώντας τους φόβους μας

Όλοι φοβόμαστε κατά καιρούς.  Ο φόβος είναι ένα βασικό συναίσθημα του ανθρώπου που προκαλείται από τη συνειδητοποίηση ενός πραγματικού ή πλασματικού κινδύνου ή απειλής.  Σύμφωνα με τον Πλάτωνα, ο φόβος είναι η ψυχική ταραχή που προκαλείται από την αναμονή του κακού. Το κλασικό δίλημμα ήταν και παραμένει σχεδόν αναλλοίωτα ταυτισμένο με το σύνδρομο «μάχης ή φυγής» (fight or flight). Εσύ αντιμετωπίζεις τους φόβους σου; Τι διδάσκει η Αγία Γραφή για τον φόβο; Είναι κάθε φόβος αμαρτία; Ποια είναι η σχέση του φόβου με το άγχος; Υπάρχει υγιής φόβος; Πώς καλούνται οι Χριστιανοί να προσεγγίζουν τον φόβο και να τον υπερνικούν; Πώς ειδικότερα, μπορούμε να ξεπεράσουμε τον φόβο του θανάτου; Στη σειρά αυτή αναλύουμε την επίδραση του φόβου στην πνευματική μας και όχι μόνο ζωή και εξηγούμε πώς μπορούμε να υπερνικήσουμε τους φόβους μας

 

O Tέλειος Θεός και  ο ατελής άνθρωπος

Αμφιβάλλεις ορισμένες φορές αν όντως ο Θεός είναι τέλειος, πάνσοφος και πανάγαθος; Έχεις αμφισβητήσει αν όντως τα σχέδια του Θεού για τη ζωή σου είναι πάντοτε αγαθά, σοφά και τέλεια; Στις σημερινές συνθήκες αβεβαιότητας και μετεωρισμού, η βιβλική θεώρηση ότι οι πράξεις του Θεού είναι πάντοτε άγιες, δίκαιες, σοφές και τέλειες, αμφισβητείται από πολλούς ανθρώπους, καθώς τα προβλήματα, η ταλαιπωρία, η οδύνη και ο πόνος συνεχίζουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ανθρώπινης καθημερινότητας. Στη σειρά αυτή, θα μελετήσουμε το αν ο Θεός κάνει λάθη, αν υπάρχει τύχη, αν ο Θεός είναι όντως παντοδύναμος, πανάγαθος και πάνσοφος και αν μπορούμε ακόμη και σήμερα να Τον εμπιστευτούμε απόλυτα.

Yπηρετώντας σωστά για τη δόξα Του

Zούμε σε μία εποχή όπου δεν θέλουμε να υπηρετούμε τους άλλους. Αντίθετα, θέλουμε να μας υπηρετούν και να εκμεταλλευόμαστε όποτε χρειαστεί πρόσωπα και καταστάσεις προκειμένου να επιτύχουμε του σκοπούς μας. Ο Κύριος Ιησούς Χριστός δίδαξε πως «42… αυτοί που θεωρούνται ηγέτες των εθνών ασκούν απόλυτη εξουσία πάνω τους, και οι άρχοντές τους τα καταδυναστεύουν 43 Όμως, δεν θα είναι έτσι αναμεταξύ σας· αλλά, όποιος θέλει να γίνει μεγάλος ανάμεσά σας, θα είναι υπηρέτης σας· 44 και όποιος από σας θέλει να γίνει πρώτος, θα είναι δούλος όλων· 45 επειδή, ο Υιός τού ανθρώπου δεν ήρθε για να υπηρετηθεί, αλλά για να υπηρετήσει και να δώσει τη ζωή του λύτρο για πολλούς» (Μάρκος 10:42-45). Όσοι αγαπούν τον Χριστό συνειδητοποιούν πως  υπηρετούν τον Θεό, όταν υπηρετούν τους άλλους όπως θα υπηρετούσαν τον Κύριο Ιησού Χριστό και όταν δίνουν στους άλλους, ό,τι χρειάζονται περισσότερο όταν το αξίζουν λιγότερο, ακριβώς όπως έκανε και μαζί μας ο Χριστός πάνω στον σταυρό.

 

Υπερνικώντας τις δυσκολίες

Ακόμη και όταν οι καταστάσεις δεν βαίνουν όπως θα επιθυμούσαμε, καλούμαστε να συνεχίζουμε να αγαπάμε το Θεό με όλο μας το είναι, τον πλησίον μας ως σεαυτόν, να υπακούμε στο Θεό και να Τον εμπιστευόμαστε. Πώς όμως μπορούμε να διατηρήσουμε τη πίστη μας στις δύσκολες στιγμές, όταν έχουμε προβλήματα, αγωνίες και άγχος; Πώς μπορούμε να στηρίζουμε τις ελπίδες μας στον Θεό, όταν μία τραγωδία μας χτυπά την πόρτα; Πώς ο Θεός μπορεί να φέρει πίστη όπου υπάρχει αμφιβολία, αγάπη όπου υπάρχει μίσος, ελπίδα όπου υπάρχει απελπισία, φως όπου υπάρχει σκοτάδι και έλεος όπου υπάρχει αμαρτία; Η Αγία Γραφή απαντάει ότι τα πάντα μπορούμε χάρη στο Χριστό που μας δυναμώνει. Σε αυτή τη σειρά θα μελετήσουμε πως μπορούμε να υπενικήσουμε τις δυσκολίες με τη βοήθεια του Θεού και να αυξηθούμε πνευματικά ακόμη και εν μέσω τρικυμιών.

Τα βασικά πιστεύω της Ευαγγελικής Εκκλησίας

Η σειρά αυτή αναλύει τα βασικότερα δόγματα της Ελληνικής Ευαγγελικής Εκκλησίας, τα ιδιαίτερα στοιχεία της χριστιανικής διδασκαλίας που ιστορικά εδράζεται στη Θρησκευτική Μεταρρύθμιση, το μεταρρυθμιστικό κίνημα του 16ου αιώνα, που οδήγησε στη δημιουργία του Προτεσταντισμού, ως του τρίτου μεγάλου κλάδου του Χριστιανισμού δίπλα στην Ορθοδοξία και τον Καθολικισμό.

Γένεση

Το βιβλίο της Γένεσης είναι συγκλονιστικό, όχι μόνο επειδή περιέχει ξεχωριστές ιστορίες όπως την πτώση των πρωτοπλάστων και τον κατακλυσμό του Νώε, αλλά και επειδή σε αυτό βρίσκουμε την δημιουργία του Σύμπαντος, την ιστορία των Πατριαρχών του Ισραήλ και της Χριστιανικής πίστης και τα βασικότερα δόγματα της Χριστιανικής θεολογίας όπως αυτά της αμαρτίας, δικαίωσης, κυριαρχίας Θεού και ανθρώπινης ελευθερίας και υπευθυνότητας. 

Ο Χρυσός Κανόνας

Πώς πρέπει να συμπεριφερόμαστε ο ένας στον άλλο; Η Αγία Γραφή αναφέρει πως πρέπει να συμπεριφερόμαστε στους άλλους όπως μας συμπεριφέρεται ο Θεός, και όπως θα έπρεπε και θα θέλαμε οι άλλοι να μας συμπεριφέρονται. Ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός δίδαξε τον Χρυσό Κανόνα «12 Λοιπόν πάντα όσα αν θέλητε να κάμνωσιν εις εσάς οι άνθρωποι, ούτω και σεις κάμνετε εις αυτούς• διότι ούτος είναι ο νόμος και οι προφήται.» - Κατά Ματθαίον Άγιον Ευαγγέλιον 7. Η αγάπη μας προς τους άλλους, εκπηγάζει από τον ίδιο τον οικτίρμονα και ελεήμονα Πατέρα μας, και όχι από κάποια κοινωνική αναγκαιότητα ή όφελος ή συμβατικότητα. Η Χριστιανική αγάπη και συμπεριφορά δεν βασίζεται μόνο σε πρακτική αμοιβαιότητας, στην ηθική συμπεριφορά ή σε αμοιβαία εκδήλωση αισθημάτων ή πράξεων που διευκολύνουν την ειρηνική συμβίωση των ανθρώπων, αλλά στις αρχές της θυσίας, της προσφοράς και της ανιδιοτέλειας, όπως αυτές εκφράστηκαν από τη μεγαλειώδη θυσία του Κυρίου μας Ιησού Χριστού στον σταυρό του Γολγοθά για τις αμαρτίες μας.

Αιώνια Ζωή: Παράδεισος ή κόλαση

Υπάρχουν πολλά ερωτήματα σχετικά με τη ζωή μετά το θάνατο. Τι συμβαίνει όταν πεθαίνουμε και πού πηγαίνουμε; Παύουμε να υπάρχουμε, επιστρέφουμε στη ζωή με άλλη μορφή και σε άλλο σώμα ή οδηγούμαστε σε κάποια μορφή παραδείσου ή κόλασης; Η Αγία Γραφή διδάσκει πως ο κάθε άνθρωπος ζει αιώνια. Κάθε άνθρωπος έχει ψυχή και σώμα, αλλά και μία μοναδική προσωπικότητα που διατηρείται για πάντα. Οι δίκαιοι οδηγούνται στον Παράδεισο και οι άδικοι στην κόλαση. Πώς όμως μπορώ να γνωρίζω αν είμαι δίκαιος; Είναι η κόλαση αιώνια, πραγματική και απαραίτητη; Πώς θα είναι ο παράδεισος, τι θα κάνουμε εκεί και πώς θα συναναστρεφόμαστε με τον Θεό και τους άλλους; Η σειρά αυτή επιχειρεί να απαντήσεις στις ερωτήσεις που προκύπτουν από τα παραπάνω ερωτήματα.

Ο Θεσμός του Πρεσβυτερίου

Ο θεσμός τoυ πρεσβυτερίου συναντάται για πρώτη φορά στη Παλαιά Διαθήκη για το λαό Ισραήλ. Η Ελληνική Ευαγγελική Εκκλησία ακολουθεί το παράδειγμα της πρώτης εκκλησίας όπως απορρέει από την Καινή Διαθήκη, σύμφωνα με το οποίο οι πρεσβύτεροι  διοικούν και οι διάκονοι υπηρετούν. Οι πρεσβύτεροι είναι άντρες που ποιμαίνουν, προστατεύουν, οδηγούν, αλλά και "ταΐζουν" πνευματικά το ποίμνιο, ενώ οι διάκονοι/διακόνισες καλύπτουν πρακτικές ανάγκες τόσο των εκκλησιαζομένων όσο και διακονιών της εκκλησίας. Στη σειρά αυτή επιχειρούμε να αναφερθούμε σε κάποιες βασικές αρχές αναφορικά με τη σωστή διοίκηση της εκκλησίας, τα βασικά προσόντα  των ηγετών της εκκλησίας, αλλά και τα στοιχεία εκείνα που πρέπει να χαρακτηρίζουν τη διακονία τους.

Αυτάρκεια

H αυτάρκεια αποτελεί μία αρετή που είναι είδος υπό εξαφάνιση στην εποχή μας. Συνήθως αυτάρκης θεωρείται κάποιος που δεν χρειάζεται τους άλλους και καλύπτει επαρκώς τις ανάγκες του βασιζόμενος στις δικές του δυνάμεις και πόρους. Ο πραγματικά αυτάρκης όμως είναι αυτός που είναι ικανοποιημένος με όσα έχει, ενώ προσπαθεί για ένα καλύτερο αύριο σε όλους τους τομείς. Ευτυχία δεν είναι να έχεις πολλά πράγματα, ούτε να θες λίγα πράγματα. Ευτυχία είναι να χρειάζεσαι λίγα. Ο Απόστολος Παύλος αναφέρει πως η ευσέβεια είναι πλούτος μονάχα όταν συνδυάζεται με την αυτάρκεια (Α΄Τιμόθεον 6:6). Η σειρά αυτή εξετάζει τους λόγους για τους οποίους δεν έχουμε μάθει να ήμαστε αυτάρκεις και τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να μάθουμε να αντιμετωπίζουμε κάθε φορά οποιαδήποτε κατάσταση παραμένοντας ικανοποιημένοι με όσα ο Θεός μας έχει δώσει, είτε αυτά είναι λιγότερα είτε περισσότερα.

 

Πώς να προετοιμαστώ για την δεύτερη έλευση του Ιησού Χριστού;

Πολλοί αναρωτιούνται κατά πόσον ζούμε στις έσχατες ημέρες και πόσο κοντά βρισκόμαστε στην δεύτερη έλευση του Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Η δεύτερη έλευση του Ιησού Χριστού είναι η ελπίδα των πιστών ότι ο Θεός έχει τον έλεγχο πάνω σε όλα, και είναι πιστός στις υποσχέσεις και προφητείες που βρίσκονται στο Θεόπνευστο Του Λόγο. Στην πρώτη Του έλευση, ο Ιησούς Χριστός ήρθε στον κόσμο ταπεινά σαν βρέφος σε μια φάτνη στη Βηθλεέμ, ακριβώς όπως προφητεύτηκε. Στην δεύτερη Του έλευση θα έρθει ως Βασιλιάς και κριτής συνοδευόμενος από τις στρατιές του ουρανού. Στην σειρά αυτή αναλύουμε κάποιες βασικές πτυχές της δεύτερης έλευσης εστιάζοντας πρωτίστως στο πώς καλούνται να προετοιμαστούν οι Χριστιανοί για την δεύτερη έλευση του Κυρίου τους.

Πολιτική και Χριστιανοί

Oι όποιες πολιτικές αποφάσεις επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την καθημερινότητα μας και την ποιότητα της ζωής μας. Ποια πρέπει να είναι η αντίδραση και στάση των Χριστιανών προς τις ανθρώπινες εξουσίες, ειδικά όταν πιστεύουμε πως υπάρχει μία κυβέρνηση στην εξουσία που προωθεί άδικους νόμους; Ποια πρέπει να είναι η πολιτική αντίδραση των Χριστιανών στην αδικία, την καταπίεση και την απάνθρωπη ποιότητα της ζωής; Μπορούν οι Χριστιανοί να προβούν σε πολιτική ανυπακοή σύμφωνα με την διδασκαλία της Αγίας Γραφής; Ποιες είναι οι προσδοκίες του Θεού από τους πολίτες που Τον αγαπούν, αλλά και από τους εκάστοτε κυβερνήτες; Μπορεί ένας Χριστιανός όταν θεωρεί πως κάποιες πολιτικές είναι ανήθικες ή αντίθετες με την ξεκάθαρη διδασκαλία της Αγίας Γραφής να υιοθετήσει την βία ως μορφή αντίδρασης; Πρέπει τα παιδιά του Θεού να ψηφίζουν ή να απέχουν από τις εκλογές και από τα κοινά; Επιθυμεί ο Θεός την ενεργό συμμετοχή μας στην πολιτική ζωή και την άσκηση επιρροής προς την εξουσία στα πλαίσια των δυνατότητων μας; Μας καλεί ο Θεός να πληρώνουμε όλους τους φόρους όσο δυσβάσταχτοι και εάν φαντάζουν, εφόσον έχουμε την οικονομική δυνατότητα; Πώς να προσευχόμαστε για τους ηγέτες μας; Πώς ο Κύριος μας και Σωτήρας Ιησούς Χριστός, οι προφήτες στην Παλαιά και οι απόστολοι στην Καινή Διαθήκη προσέγγισαν τις ανθρώπινες εξουσίες; Η σειρά αυτή επιχειρεί να ρίξει φως στις παραπάνω ερωτήσεις και να παρουσιάσει την διδασκαλία της Αγίας Γραφής πάνω στα παραπάνω θέματα.

Κηρύγματα επισκεπτών ομιλητών

Η σειρά αυτή περιλαμβάνει τα μηνύματα των επισκεπτών ομιλητών που έχουν ηχογραφηθεί. Κατά περιόδους το μήνυμα από τον Λόγο του Θεού φέρνουν αδελφοί της τοπικής  μας εκκλησίας, αλλά και αδελφοί άλλων ευαγγελικών εκκλησιών και άλλων ομολογιών.

Φτώχεια

Ποια πρέπει να είναι η απάντηση των εκκλησιών στην εκρηκτική αύξηση της φτώχειας στην πατρίδα μας; Τι λέει η Αγία Γραφή για τις αιτίες που προκαλούν φτώχεια και πώς μπορούμε να κάνουμε αγαθοεργίες με σοφία; Ποιες είναι οι προτεραιότητες που πρέπει μία εκκλησία, αλλά και οι πιστοί να θέτουν καθώς επιχειρούν να βοηθήσουν όσους είναι άποροι; Η σειρά αυτή επιχειρεί να δώσει μία βιβλική προσέγγιση στα ζητήματα αυτά.

Σωτηρία

Σωτηρία είναι απελευθέρωση από κίνδυνο ή δεινοπάθημα. Σώζω σημαίνει απελευθερώνω και προστατεύω. Στην Χριστιανική πίστη η σωτηριολογία έχει κεντρική σημασία, διότι ο Χριστός ενσαρκώθηκε και πέθανε για να μας σώσει από την ποινή της αμαρτίας. Η σειρά αυτή απαντάει σε σημαντικά ερωτήματα αναφορικά με την αμαρτία.

Αγανάκτηση

Η αγανάκτηση είναι ένα από εκείνα τα συναισθήματα, από τα οποία χαρακτηρίζεται η περίοδος μας. Το κίνημα των αγανακτισμένων προήλθε από αυτή την αγανάκτηση. Η μίνι αυτή σειρά ασχολείται με το κατά πόσον ο Θεός ενδιαφέρεται πραγματικά για το τι γίνεται, καθώς και με το τι ο Θεός περιμένει από όσους ασκούν πολιτική και κοινωνική εξουσία.

Η υπεροχή της αγάπης

Aν ρωτούσαμε ένα μικρό παιδί, τι είναι ο Θεός θα μας έλεγε αγάπη. Εξάλλου η ίδια η Γραφή αναφέρει πως ο «ὁ θεòς ἀγάπη ἐστίν» (Α΄ Ιωάννου 4:8). Αν ρωτούσαμε κάποιον/α από τι πρέπει να χαρακτηρίζεται η αγάπη των Χριστιανών, θα μας απαντούσε από αγάπη.  Ο ίδιος ο Χριστός δίδαξε "Εκ τούτου θέλουσι γνωρίσει πάντες ότι είσθε μαθηταί μου, εάν έχητε αγάπην προς αλλήλους." (Κατά Ιωάννην Ευαγγέλιον 13:35). Η αγάπη πρέπει να είναι το έμβλημα της μαθητείας των Χριστιανών. Τι είναι όμως η αγάπη; Στις ημέρες μας η αγάπη μπερδεύεται με τον έρωτα και παρουσιάζεται ως ένα συναίσθημα έντονης στοργής και προσωπικής αφοσίωσης που προωθεί και εκπροσωπεί την ανθρώπινη στοργή, ευγένεια και συμπόνια.Η Χριστιανική αγάπη όμως είναι κάτι πολύ περισσότερο. Η σειρά αυτή αναφέρεται στην σημαντικότητα της αγάπης και μας βοηθά να κατανοήσουμε πώς καλούμαστε να αγαπάμε τους άλλους και πόσο πολύ ο Θεός μας αγάπησε. Έχουμε δημιουργηθεί για να αγαπάμε τον δημιουργό μας και τους άλλους.

Κόλαση

Ένα από τα πιο δύσκολα πιστεύω της Χριστιανικής πίστης είναι η πραγματικότητα της κόλασης. Είναι η κόλαση πραγματική, είναι αιώνια, είναι συμβολική ή κυριολεκτική, είναι απαραίτητη;

Σύμφωνα με έρευνα της Κάπα Research που έγινε για λογαριασμό του Βήματος της Κυριακής κατά την Πασχαλινή Περίοδο του 2011, σχεδόν 1 στους 2 Έλληνες δεν πιστεύουν στην πραγματικότητα της ανάστασης των νεκρών και άρα στην πραγματικότητα της κόλασης. Το 41,8% απάντησε ναι, το 48,1% λέει «όχι» και «μάλλον όχι», ενώ το 10,1% απάντησε «δεν γνωρίζω» ή «δεν απαντώ». Στο εξωτερικό σε έρευνες που έχουν γίνει λιγότερο από 1% πιστεύει πως θα πάει στην κόλαση, ενώ το 90% δηλώνει σίγουρο πως θα βρίσκεται στον παράδεισο.

Σκοπός της σειράς αυτής είναι να εξετάσουμε τι λέει ο Θεός και η Αγία Γραφή για την κόλαση. Υπάρχουν δύο πιθανότητες σχετικά με την ύπαρξη της κόλασης, η μία είναι πως υπάρχει και η άλλη πως δεν υπάρχει. Αν δεν υπάρχει τότε είτε όλοι οδηγούμαστε στον παράδεισο, είτε όλα τελειώνουν όταν αφήνουμε την τελευταία μας πνοή. Εάν όμως υπάρχει κόλαση είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον να εξετάσουμε τι ακριβώς διδάσκει η Αγία Γραφή για αυτήν.

Μία Χριστιανική προσέγγιση και απάντηση στις σύγχρονες τάσεις του αγνωστικισμού, μεταμοντερνισμού και πλουραλισμού

Tρεις από τις μεγαλύτερες προκλήσεις του Χριστιανισμού σήμερα αποτελούν ο μεταμοντερνισμός, ο πλουραλισμός και ο αγνωστικισμός. 

Βασικές αρχές διακονίας

Στην συγκεκριμένη σειρά αναφέρονται ορισμένες από τις βασικές αρχές της φιλοσοφίας των διακονιών της Ελληνικής Ευαγγελικής Εκκλησίας της Νίκαιας.

Γιατί όλοι οι καλοί άνθρωποι δεν πάνε στον παράδεισο;

Η Aγία Γραφή διδάσκει την πραγματικότητα του ουρανού και της κόλασης. Όλοι θέλουμε να πάνε στον παράδεισο. Ο Ιησούς Χριστός δίδαξε πως δεν θα πάμε όλοι στον παράδεισο. 13 «Μπείτε από τη στενή πύλη· γιατί είναι πλατιά η πύλη κι ευρύχωρη η οδός που οδηγεί στο χαμό, και πολλοί μπαίνουν απ’ αυτήν.14 Είναι στενή η πύλη και γεμάτη δυσκολίες η οδός που οδηγεί στη ζωή, και λίγοι είναι εκείνοι που τη βρίσκουν». –Ματθαίος 7.  Όσοι μιλούν για τον παράδεισο, δεν θα βρίσκονται απαραίτητα εκεί. Υπάρχουνε 2 δρόμοι στην ζωή: ο ένας οδηγεί στον παράδεισο και ο άλλος στην κόλαση. Δυστυχώς, σύμφωνα με την Αγία Γραφή οι πιο πολλοί, ακόμη και καλοί, αξιοπρεπείς, συμπαθείς, κόσμιοι, θρησκευόμενοι άνθρωποι είναι στον δρόμο της κολάσεως. 

Ευαγγελισμός

Ευαγγελισμός είναι η προσπάθεια να μοιραστείς τα καλά νέα του ευαγγελίου και να τα εξηγήσεις με τέτοιο τρόπο, ώστε οι άλλοι να αποδεχτούν το ευαγγέλιο εφόσον το θελήσουν. Η δουλειά μας δεν είναι να γίνουμε συνήγοροι υπεράσπισης των σταυροφοριών, των προβλημάτων του κόσμου και της Ευαγγελικής Εκκλησίας. Καλούμαστε να οδηγήσουμε όλους στον Ιησού Χριστό που είναι ο μόνος που έχει το αντίδοτο για την  παναθρώπινη αιτία δυστυχίας και προβλημάτων, την αμαρτία. Για όσους έχουνε εμπιστευτεί στον Χριστό τις τύχες της ζωής τους, η ανάγκη να συμμεριστούν τα καλά νέα του ευαγγελίου είναι εφάμιλλη της ανάγκης κάποιου που θα είχε βρει την γιατρειά ανίατων ασθενειών όπως το AIDS ή ο καρκίνος. Όπως θα ήτανε εγωιστικό για κάποιον που έχει βρει την γιατρειά για μία ανίατη ασθένεια να την κρατήσει για τον εαυτό του, άλλο τόσο πιστεύουμε πως δεν είναι ηθικό να κρατήσουμε μία τόσο μεγάλη σωτηρία για τον εαυτό μας. Παράλληλα αυτή η σειρά αναφέρεται σε ενδιαφέροντα ερωτήματα όπως πώς θα κριθούν οι πιστοί της Παλαιάς Διαθήκης (σώζονταν με την πίστη ή με τα έργα), τι πιστεύουν άλλες θρησκείες για τον Χριστό,πώς θα κριθούν όσοι δεν άκουσαν ποτέ το όνομα του Χριστού και δεν διάβασαν την διδασκαλία Του καθώς και την θεώρηση πως οι πιστοί των άλλων θρησκειών είναι ανώνυμοι Χριστιανοί.

 O Θεός όπως θέλει να τον δούμε

Ο Θεός είναι αγάπη δεν είναι όλη η αλήθεια για τον Θεό. Ο θεός είναι Θεός ελέους, καλοσύνης και χάρης, ΑΛΛΑ είναι και Θεός κρίσης, οργής, ζηλοτυπίας και δικαιοσύνης. Καθώς προχωρούμε από την Παλαιά στην Καινή ΔΙαθήκη, πηγαίνουμε από μεμονωμένες κρίσεις που αφορούν συγκεκριμένα άτομα, έθνη και οικογένειες, σε μία τελική κρίση των πάντων. Επίσης, στην ΚΔ περισσότερα εδάφια ομιλούν για την οργή του Θεού, παρά για την αγάπη Του. Ο Θεός είναι πυρ καταναλίσκον, δηλ. φωτιά που κατακαίει. Και εμείς αντί να τον φοβόμαστε και σεβόμαστε, δεν τον παίρνουμε στα σοβαρά. Εξορίσαμε τις προειδοποιήσεις Του ενώ αγκαλιάσαμε τις υποσχέσεις Του. Η σειρά αυτή αναφέρεται στα βασικότερα χαρακτηριστικά του Θεού.

Πώς να αντιμετωπίσουμε διάφορα σημαντικά προβλήματα της ζωής μας;

Η σημερινή εποχή χαρακτηρίζεται από διάφορα συναισθηματικά προβλήματα. Ορισμένα από αυτά όπως η ανασφάλεια, η μοναξιά και τα συναισθήματα κατωτερότητας προσεγγίζονται με βιβλικό τρόπο σε αυτή την σειρά.

Πώς να διατηρήσουμε τα σωστά πράγματα στην πρώτη θέση;

Ο γκουρού του Μάνατζμεντ Peter Drucker έλεγε πως πιο σημαντικό από το να κάνουμε τα πράγματα σωστά, είναι να κάνουμε τα σωστά πράγματα. O Αινστάιν είπε πως είναι παραλογισμός να κάνουμε τα ίδια πράγματα και να περιμένουμε διαφορετικά αποτελέσματα στις σχέσεις μας και στην ζωή μας. Για να δούμε αλλαγή στην ζωή μας, πρέπει να επαναπροσδιορίσουμε τις προτεραιότητες μας. Ένα από τα πιο δύσκολα πράγματα σήμερα στον σύγχρονο τρόπο ζωής είναι να έχουμε σωστές προτεραιότητες και κυρίως να διατηρήσουμε τα σωστά πράγματα στην πρώτη θέση στην ζωή μας. Ο Θεός όμως μας δίνει την δύναμη να διατηρήσουμε τα πρώτα πράγματ στην πρώτη θέση.

Γαμήλια ζωή

Ο θεσμός του γάμου περνάει μία μεγάλη κρίση. Το ποσοστό των γάμων στην εποχή μας σημειώνει αρνητικό ρεκόρ . Το μέσο ζευγάρι περνά περίπου 250 ώρες για το σχεδιασμό της γαμήλιας τελετής, αλλά ελάχιστο – ή καθόλου – χρόνο για το σχεδιασμό ενός πετυχημένου γάμου. Οι στατιστικές είναι απακαρδιωτικές. Το 64% των ελληνίδων και Ελλήνων είναι άπιστοι στους συζύγους τους. Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Ψυχικής και Σεξουαλικής Υγείας, σε διαζύγιο θα οδηγείται το 2010 περίπου ένας στους δύο γάμους. Το φαινόμενο γίνεται αντιληπτό στις πραγματικές του διαστάσεις, εάν αναλογιστεί κανείς ότι κατά τη δεκαετία του ’80, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν ένας στους δέκα γάμους. Στις στατιστικές αυτές δεν συμπεριλαμβάνονται και τα ψυχολογικά διαζύγια, μέσω των οποίων ένα ζευγάρι συζεί ως συγκάτοικοι χωρίς ουσιαστική ψυχική επαφή. Το 66% των διαζυγίων γίνεται στην ηλικία μεταξύ 40 και 50, κατά πρώτη κρίση της μέσης ηλικίας και όταν έχουν μεγαλώσει λίγο τα παιδιά στην οικογένεια. Η έξοδος των παιδιών από το σπίτι είναι συχνά σημαντική αφορμή για την κρίση της συζυγικής σχέσης. Οι νέοι άνθρωποι που είναι σε ηλικία γάμου δεν επιθυμούν πλέον, ή δεν θέλουν να παντρευτούν. Μέσα σε ένα τέτοιο περιβάλλον, είναι επιτακτική η ανάγκη να επαναπροσδιορίσουμε τι είναι γάμος και να ξαναδούμε πώς μπορούμε να έχουμε επιτυχημένους γάμους. 

H oικονομική κρίση

Επειδή η κρίση είναι πολυποίκιλη, οι πολιτικοί εξετάζουν τα πολιτικά αίτια που την προκάλεσαν, αλλά η Εκκλησία βλέπει τα θεολογικά αίτια και προσπαθεί να θεραπεύσει τα συμπτώματα. Σε πνευματικούς όρους η κάθε κρίση είναι συνέπεια της αμαρτίας, του καρκίνου της ανθρώπινης ψυχής που διέπει τους πάντες και τα πάντα σε αυτό τον κόσμο και επί αιώνες είναι η πραγματική αιτία της πανανθρώπινης δυστυχίας και αποτυχίας.


Tα χαρακτηριστικά του γνήσιου μαθητή του Χριστού - Ρωμαίους 12

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του γνήσιου μαθητή του Χριστού; Oι πιο πολλοί άνθρωποι πιστεύουν πως γνήσιος μαθητής είναι όποιος προσπαθεί σκληρά, διαβάζει συχνά την εκκλησία, εκκλησιάζεται τακτικά, προσεύχεται συχνά, ακολουθεί συγκεκριμένες θρησκευτικές δραστηριότητες και κανόνες. Ο απόστολος Παύλος όμως στο δωδέκατο κεφάλαιο της επιστολής προς Ρωμαίους,  παρουσιάζει ως ώριμο Χριστιανό εκείνον που έχει σωστή σχέση με τον Θεό, τον κόσμο, τον εαυτό του, και όσους αγαπούν και δεν αγαπούν τον Θεό.


Νεεμίας

Ζούμε σε μια εποχή που χρειαζόμαστε όσο ποτέ ανθρώπους με όραμα. Ζούμε σε μια εποχή όπου τα τείχη της ηθικότητας και των στοιχειωδών αξιών έχουνε διαλυθεί. Τα τείχη του διαχωρισμού μεταξύ της αμαρτίας και του κόσμου έχουνε κατεδαφιστεί.  Σήμερα πολλά τα τείχη της εκκλησίας έχουνε καεί από τις φλόγες της αμαρτίας και έχουνε μαραθεί από τις διαχρονικές ασθένειες της απάθειας, της παρελθοντολατρείας και της τυπολατρίας.  Το βιβλίο του Νεεμία μας διδάσκει πως να ζήσουμε όπως ο Θεός επιθυμεί. 

Ενότητα

Ο Χριστός μας καλεί να είμαστε ένα, μία γροθιά, όλοι για έναν και ένας για όλους. Η σειρά αυτή αποσκοπεί στο να καλύψει τα σημαντικότερα πρακτικά θέματα γύρω από το θέμα της ενότητας μεταξύ όσων αγαπούν τον Θεό.